Narrow your search
Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Piano spelen kinderspel? : techniek, oefenen en interpretatie
Authors: ---
ISBN: 9789401482417 Year: 2022 Publisher: Leuven Lannoo Campus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beter pianospelen van beginneling tot concertpianistHoe beweeg je aan de piano?Oefen je wel efficiënt?Hoe vertel je je muzikale verhaal?'Pianospelen, kinderspel?' is het eerste en enige Nederlandstalige naslagwerk dat zowat alle basisprincipes van het pianospelen uit de doeken doet. Het leidt je niet enkel door het doolhof van pianotechnieken en oefenmethodes maar biedt je ook onmisbare inzichten op het gebied van interpretatie.Elk facet van het pianospelen wordt behandeld aan de hand van partituurfragmenten op maat van elke lezer, van eenvoudige stukjes tot en met het grote repertoire. Zo kun je, welk niveau je ook hebt, inspiratie opdoen om je spel te verbeteren, je instrument mooier te laten klinken en met meer gemak te spelen.Pianospelen is geen kinderspel, maar dit boek kan je wel helpen als student of docent obstakels te overwinnen en je doel om goed piano te spelen te verwezenlijken.Bron: flaptekst


Book
Vlaamse toetsen : waar vandaan en waar naartoe?
Authors: ---
ISBN: 9782509040060 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ?centrale toetsen? lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ?teaching to the test?, ?momentopnames? en ?staatspedagogiek? veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ?Beleid voeren in het onderwijs? bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie.We vertrekken van de vraag: ?Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk??. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.https://www.politeia.be/nl/publicaties/286674-vlaamse+toetsen


Multi
Leerlijnen gestructureerde zwemstijlen.
Author:
ISBN: 9789072833204 Year: 2015 Publisher: Brussel : Vlaamse Trainersschool,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De nieuwe DVD ‘Leerlijnen gestructureerde zwemstijlen' voorziet in alle oefenstof om een kind te leren zwemmen in de vier officiële zwemstijlen. --- Inhoud van de DVD: Leerlijnen gestructureerde zwemstijlen: > methodiek en didactiek van het aanleren van de vier gestructureerde zwemstijlen in woord en beeld (crawl, rugslag, schoolslag en vlinderslag) > Elementaire foutenherkenning: de meest voorkomende fouten per zwemstijl benoemd en gefilmd > Aanvullende oefenstof: meer dan 15 pagina's en 60 videofragmenten aanvullende oefenstof en techniekdrills. --- De DVD bevat ruim 3Gb aan uniek beeldmateriaal dat de oefenstof, zowel boven als onder water en vanuit verschillende standpunten, duidelijk in beeld brengt. De ‘leerlijnen' en het gedeelte ‘foutenherkenning' bestaan uit Powerpoint-presentaties met geïntegreerd beeldmateriaal, foto's en notities waaronder didactisch/methodische wenken. De 'aanvullende oefenstof' bestaat uit een pdf-document met directe koppelingen naar de videofragmenten.


Book
Lex-e-learn : lexicon voor e-learning
Authors: --- ---
ISBN: 9789033488863 Year: 2012 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

E-learning is nog steeds een vrij nieuw domein in ons huidige onderwijs. Het aantal mogelijkheden en beschikbare technologieën neemt nochtans exponentieel toe. Tegelijk is er ook een digitale didactiek ontstaan die de didactische meerwaarde onderzoekt van het inzetten van software en hardware. Rond dit alles is een heel specifiek jargon ontstaan, niet altijd even toegankelijk voor niet-ingewijden. Deze verklarende lijst wil dan ook een hulpmiddel zijn voor wie in het onderwijs actief is en dagelijks met e-learning te maken heeft of zal hebben. Dit werk richt zich dus ook tot toekomstige leerkrachten en docenten die vanuit hun opleiding voldoende basis moeten meekrijgen rond het veld van e-learning, om zowel technologisch als didactisch zinvol te werk te kunnen gaan.De 274 lemma's zijn typologisch opgedeeld in 11 categorieën die de contextualisering van de term ondersteunen. Deze Nederlandstalige terminologielijst biedt ook de Franse en Engelse equivalenten aan, om meertalige termen efficiënt en correct te gebruiken. In de verwijzingslijst kunnen verder ook minder frequente synoniemen van de lemma's of aanverwante termen worden teruggevonden


Book
De woordentrommel
Author:
ISBN: 9030637668 Year: 2004 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Alle spellingsdidactici zijn het erover eens: goed spellingonderricht gaat uit van woorden die kinderen zelf gebruiken in hun spontane schrijftaal. In 'de Woordentrommel' , een Vlaamse frequentiewoordenlijst, zijn die woorden samengebracht in een handige lijst. Die worden aangevuld met woorden die minder frequent in het schriftelijk taalgebruik van kinderen voorkomen, maar wel maatschappelijk relevant zijn en op die basis zorgvuldig geselecteerd werden. Die woorden maken het mogelijk alle spellingscategorieën van de leerplannen aan bod te laten komen. De woorden zijn per leerjaar alfabetisch en per spellingscategorie gerangschikt. Voor elk woord kunt u vaststellen of het hoogfrequent, frequent of minder frequent voorkomt.


Multi
Spelen met getallen : de getallen van 0 tot 20 : kijken, leren, spelen.
Author:
ISBN: 903171979X 9789031719792 Year: 2003 Publisher: Averbode : Altiora,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De doos bevat 168 stevige geplastificeerde kaarten met alle getallen van 0 tot 20, afgebeeld op verschillende manieren: in drukletters, in schrijfletters, door middel van een tekening, een getalbeeld enzovoort. Door de gekleurde en de transparante kaarten te combineren kunt u verschillende bewerkingen tonen. Met deze doos werkt u aan de ontwikkelingsdoelen wiskunde. Spelen met getallen is een multifunctioneel product: u gebruikt het met de hele klas, voor hoekenwerk, voor individueel werk, u kunt de kaartjes ophangen ... U kunt er zelfs met uitwisbare inkt op schrijven. Geen geknoei meer, alles zit in de doos! Met uitgebreide didactische handleiding.


Book
Hoe zeg en schrijf ik het? Alfabetisch gerangschikte richtlijnen voor een zuiver taalgebruik.
Author:
ISBN: 9029130032 9789029130035 Year: 1976 Volume: 4 Publisher: Hasselt : Heideland-Orbis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Storia HD classic 4 : leerboek : domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789464176674 9789464174731 9789464176063 9789464176698 Year: 2022 Publisher: Wommelgem Van In


Book
Onderwijsmedia. 1 : Hardware, software, didactische exploitatie.
Author:
ISBN: 9028911758 Year: 1986 Publisher: Kapellen : Nederlandsche boekhandel,

Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by