Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Beter pianospelen van beginneling tot concertpianistHoe beweeg je aan de piano?Oefen je wel efficiënt?Hoe vertel je je muzikale verhaal?'Pianospelen, kinderspel?' is het eerste en enige Nederlandstalige naslagwerk dat zowat alle basisprincipes van het pianospelen uit de doeken doet. Het leidt je niet enkel door het doolhof van pianotechnieken en oefenmethodes maar biedt je ook onmisbare inzichten op het gebied van interpretatie.Elk facet van het pianospelen wordt behandeld aan de hand van partituurfragmenten op maat van elke lezer, van eenvoudige stukjes tot en met het grote repertoire. Zo kun je, welk niveau je ook hebt, inspiratie opdoen om je spel te verbeteren, je instrument mooier te laten klinken en met meer gemak te spelen.Pianospelen is geen kinderspel, maar dit boek kan je wel helpen als student of docent obstakels te overwinnen en je doel om goed piano te spelen te verwezenlijken.Bron: flaptekst
Piano --- Onderwijs --- Oefening --- 621.21 --- Instrumentale didactiek - Toetsinstrumenten - Pianomethodes
Choose an application
Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ?centrale toetsen? lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ?teaching to the test?, ?momentopnames? en ?staatspedagogiek? veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ?Beleid voeren in het onderwijs? bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie.We vertrekken van de vraag: ?Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk??. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.https://www.politeia.be/nl/publicaties/286674-vlaamse+toetsen
Onderwijs --- Vlaanderen --- Evaluatie --- Centraal examen --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Leraren ; professionalisering --- Didactiek --- evaluatie --- evaluatietechnieken
Choose an application
De nieuwe DVD ‘Leerlijnen gestructureerde zwemstijlen' voorziet in alle oefenstof om een kind te leren zwemmen in de vier officiële zwemstijlen. --- Inhoud van de DVD: Leerlijnen gestructureerde zwemstijlen: > methodiek en didactiek van het aanleren van de vier gestructureerde zwemstijlen in woord en beeld (crawl, rugslag, schoolslag en vlinderslag) > Elementaire foutenherkenning: de meest voorkomende fouten per zwemstijl benoemd en gefilmd > Aanvullende oefenstof: meer dan 15 pagina's en 60 videofragmenten aanvullende oefenstof en techniekdrills. --- De DVD bevat ruim 3Gb aan uniek beeldmateriaal dat de oefenstof, zowel boven als onder water en vanuit verschillende standpunten, duidelijk in beeld brengt. De ‘leerlijnen' en het gedeelte ‘foutenherkenning' bestaan uit Powerpoint-presentaties met geïntegreerd beeldmateriaal, foto's en notities waaronder didactisch/methodische wenken. De 'aanvullende oefenstof' bestaat uit een pdf-document met directe koppelingen naar de videofragmenten.
Didactics of sports and games --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- lerarenopleiding --- watergewenning --- zwemmen --- Zwemmen --- Didactiek. --- Kinderen.
Choose an application
E-learning is nog steeds een vrij nieuw domein in ons huidige onderwijs. Het aantal mogelijkheden en beschikbare technologieën neemt nochtans exponentieel toe. Tegelijk is er ook een digitale didactiek ontstaan die de didactische meerwaarde onderzoekt van het inzetten van software en hardware. Rond dit alles is een heel specifiek jargon ontstaan, niet altijd even toegankelijk voor niet-ingewijden. Deze verklarende lijst wil dan ook een hulpmiddel zijn voor wie in het onderwijs actief is en dagelijks met e-learning te maken heeft of zal hebben. Dit werk richt zich dus ook tot toekomstige leerkrachten en docenten die vanuit hun opleiding voldoende basis moeten meekrijgen rond het veld van e-learning, om zowel technologisch als didactisch zinvol te werk te kunnen gaan.De 274 lemma's zijn typologisch opgedeeld in 11 categorieën die de contextualisering van de term ondersteunen. Deze Nederlandstalige terminologielijst biedt ook de Franse en Engelse equivalenten aan, om meertalige termen efficiënt en correct te gebruiken. In de verwijzingslijst kunnen verder ook minder frequente synoniemen van de lemma's of aanverwante termen worden teruggevonden
Afstandsonderwijs --- E-learning --- Woordenboeken. --- vakthesauri --- Computer assisted instruction --- e-learning --- terminologie --- Internet in education --- Dictionaries --- Education --- Computer network resources --- Academic collection --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- digitale didactiek --- lexicon --- 454.52 --- ICT --- computerondersteund onderwijs --- e-leren --- elektronische leerplatformen --- 37.018.43 --- Digitale leerplatformen --- ICT : onderwijs --- mediawijsheid --- afstandsonderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Digitale didactiek --- Woordenboeken --- Computerondersteund onderwijs --- Digitalisering --- Didactiek --- Technologie --- Terminologie --- Woordenboek --- Maatschappij
Choose an application
Alle spellingsdidactici zijn het erover eens: goed spellingonderricht gaat uit van woorden die kinderen zelf gebruiken in hun spontane schrijftaal. In 'de Woordentrommel' , een Vlaamse frequentiewoordenlijst, zijn die woorden samengebracht in een handige lijst. Die worden aangevuld met woorden die minder frequent in het schriftelijk taalgebruik van kinderen voorkomen, maar wel maatschappelijk relevant zijn en op die basis zorgvuldig geselecteerd werden. Die woorden maken het mogelijk alle spellingscategorieën van de leerplannen aan bod te laten komen. De woorden zijn per leerjaar alfabetisch en per spellingscategorie gerangschikt. Voor elk woord kunt u vaststellen of het hoogfrequent, frequent of minder frequent voorkomt.
Didactics of Dutch --- spelling --- Didactics of primary education --- #KVHB:Test; spelling --- #KVHB:Woordfrequentie --- woordfrequentielijsten --- 475.24 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- 842 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Spelling --- Taal --- Woordfrequentielijsten --- 475.2 --- Handboek/cursus --- woordfrequentielijst --- woordpakketten --- Nederlands; ba.o --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- Schrijven --- Spelling * --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Lager onderwijs --- Linguïstiek --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De doos bevat 168 stevige geplastificeerde kaarten met alle getallen van 0 tot 20, afgebeeld op verschillende manieren: in drukletters, in schrijfletters, door middel van een tekening, een getalbeeld enzovoort. Door de gekleurde en de transparante kaarten te combineren kunt u verschillende bewerkingen tonen. Met deze doos werkt u aan de ontwikkelingsdoelen wiskunde. Spelen met getallen is een multifunctioneel product: u gebruikt het met de hele klas, voor hoekenwerk, voor individueel werk, u kunt de kaartjes ophangen ... U kunt er zelfs met uitwisbare inkt op schrijven. Geen geknoei meer, alles zit in de doos! Met uitgebreide didactische handleiding.
#PBIB:+111.54 --- wiskunde (x) --- lager onderwijs (x) --- spelmateriaal --- C3 --- 475.4 --- spelmaterialen --- educatieve spellen --- wiskunde --- didactiek --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Didactisch materiaal --- Getallen --- Tellen --- Wiskunde --- getallen --- Wiskunde: didactiek lagere school --- tellen --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Games --- Rekenen --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- 475.57 --- Rekenspelletjes --- Hoofdrekenen --- Didactics of mathematics --- Teaching aids --- Didactics of primary education --- Getallen. --- kleuteronderwijs. --- basisonderwijs. --- Tafels van vermenigvuldiging --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- didactische werkvormen --- spelend rekenen --- wiskundige initiatie --- voorbereidend rekenen
Choose an application
Linguistics --- Dutch language --- Stilistics --- Didactics of Dutch --- C3 --- Kunst en cultuur --- 000.1 --- 372.880.39 --- Algemene werken --- Didactiek van het Nederlands --- 4393-83
Choose an application
leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Domeingebonden doorstroomfinaliteit --- Dubbele finaliteit --- geschiedenis; secundair onderwijs
Choose an application
Linguistics --- Mathematical linguistics --- Applied linguistics --- Language and culture --- Linguistique appliquée --- Langage et culture --- Periodicals --- Périodiques --- Toegepaste taalwetenschap. --- Didactiek. --- #TS:KOHU --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- tijdschriften --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- tijdschriften. --- Linguistique appliquée --- Périodiques --- CAIRN-E EJLANGU EPUB-ALPHA-E EPUB-PER-FT --- Applied linguistics. --- Wiskundige taalkunde --- Taalkunde --- Apllied linguistics. --- Didactics. --- Applied linguistics - Periodicals --- Langues vivantes --- Étude et enseignement
Choose an application
Audiovisual methods --- Enseignement --- Media --- Methodologie --- Médias --- Méthodologie --- Onderwijs --- #GSDBP --- #BAVD --- didactiek --- audiovisuele leermiddelen --- didactische middelen --- 484.5 ) * ONDERWIJSMIDDELEN - S.O. --- audiovisuele media --- classificeren --- didactische werkvormen --- media --- multimedia --- onderwijs --- onderwijsleerproces --- Audio-visuele leermiddelen --- Didactiek:media --- Onderwijsmedia --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen. --- 484.5 ) * ONDERWIJSMIDDELEN - S.O
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|